dissabte, 20 de febrer del 2010

ANNA GUAL: "IMPLOSIONS"

Lectura d'Anna Gual, presentant el seu nou espectacle,
amb Gràcia Moragues, Griselda Juncà i Xavi Font.
"2967, vagabunds buscant camins dins d'un pou"
Bar Vibop. 18 de febrer del 2009. Sant Sadurní.











TEORIA DEL CAOS




A la superficie
de la meva pell d’humana
hi ha restes
de saliva, petons, carícies, mossegades,
esperma,
xuclets,
talls, ferides, cops, llagues,
suor, cicatrius,
rascades, sang, crostes, blaus, lesions,
esgarrapades,
bufetades,
varius, butllofes i cremades.



No em calen ni perforacions ni tatuatges,


el meu cos
és un mapa.



.............




D'ÒRBITES CONCÈNTRIQUES



No caic, em tiro.

Torço el coll, giro els colzes,
voltejo la cintura, moc els genolls,
tombo els turmells,
m’enrotllo el cos.


Només és una prova
per saber
si encara puc, si visc,
si encara sóc.

A 30º de la realitat,
elevo el cos i tallo el fil.


A 2967 m. d’altitud
orientació nord-oest,
ja no t’enyoro.


El mal d’altura ho cura tot.



.....................





S’HA DE FER FORAT



Agafo una pala i un rasclet
i començo a cavar cap avall,
trencant primer les rajoles,
esmicolant després el ciment
i la terra que el sosté i totes
les pedres que trobo les guardo
a les butxaques per si
tot d’una visc una esllavissada
i cal fer un mur i cal esperar
que la cosa es calmi.

No vull pensar
on arribaré ni quan tardaré
ni si al final hi trobaré
algú cavant en sentit contrari.

Qui sap si xocaré,
sense tenir temps
per prevenir la col·lisió,
contra el cap d’algú
ple de fang i runa.



La veritat, pànic de xocar
contra mi,
de ser jo la pregunta i la resposta.




...........



(del llibre d'Anna Gual, "Implosions",

La Breu Edicions, Barcelona, 2008

Col·lecció Alabatre)



........